Podpodłogowe wyciągi spalin samochodowych - MS Wyposażenie warsztatów samochodowych i SKP

     szukaj     
Przejdź do treści

Menu główne:

Podpodłogowe wyciągi spalin samochodowych

Podpodłogowe systemy wyciągów spalin samochodowych opracowane zostały z myślą o ergonomicznym i optymalnym wykorzystaniu przestrzeni i powierzchni warsztatowej w połączeniu z efektywną i skuteczną metodą odprowadzania spalin z zachowaniem uniwersalności zastosowań i wygody użytkowania.



Rozwiązanie to, w którym cała instalacja schowana jest pod posadzką warsztatu, zalecana jest do zaplanowania w fazie projektu lub budowy warsztatu. W ramach systemu odciągowego dostępne są gniazda do zabudowy w podłodze o różnych średnicach, różne typy węży odciągowych oraz ssawek wyciągowych. Wentylator wyciągowy podłączony do systemu podpodłogowego może być sterowany ręcznie lub automatycznie za pomocą mikrowyłączników i falownika, co znacznie obniża koszty eksploatacyjne i zwiększa komfort obsługi systemu.

Podpodłogowe systemy wyciągu spalin dostępne są w wersjach:

  • system z wężem przyłączanym do gniazda w podłodze
  • system z wężem chowanym w podłodze
  • system automatyczny
System z wężem przyłączanym do gniazda w podłodze

System z wężem przyłączanym do gniazda w podłodze umożliwia stosowanie węży i ssawek o większej średnicy, ssawek pneumatycznych oraz ssawek na statywie. Pozwala to dopasować każde stanowisko pracy do potrzeb aktualnie obsługiwanego samochodu. W systemie tym liczba kompletów węży i ssawek nie musi odpowiadać ilości gniazd. Operator otwiera gniazdo i podłącza wąż odciągowy ze ssawką za pomocą obrotowego kolana. Po skończonej pracy wąż odkładany jest na półkę.
System z wężem chowanym w podłodze

System z wężem chowanym w podłodze przeznaczony jest dla warsztatów samochodów osobowych. Wąż i ssawka chowane są w kanale odciągowym pod posadzką, a ich średnica ograniczona jest średnicą kanału. Specjalna prowadnica węża ułatwia prowadzenie węża wewnątrz instalacji. W systemie tym każde gniazdo musi być wyposażone w kompletny wąż ze ssawką i prowadnicą. Operator otwiera gniazdo, wyciąga wąż i podłącza do rury wydechowej pojazdu. Po skończonej pracy wąż chowany jest do instalacji.
System automatyczny

Rozwiązanie to polecane dla fabryk samochodów oraz stanowisk, gdzie silnik pojazdu pracuje pod dużym obciążeniem. Konstrukcja tego systemu opiera się o duże czerpnie powietrza zamontowane w posadzce. Automatycznie można regulować stopień otwarcia czerpni. Zaletą systemu jest jego bezobsługowość. Wadą - bardzo duża ilość odciąganego powietrza, wymagana do efektywnego działania.
Odprowadzająca instalacja rurowa prowadzona jest pod posadzką warsztatu do komory osadczej, a następnie do wyrzutni dachowej z wentylatorem. Wydajność wentylatora uzależniona jest od ilości stanowisk oraz założonej jednoczesności pracy. Sterowanie wentylatorem może odbywać się za pomocą włącznika lub opcjonalnych mikrowyłączników umieszczonych w gniazdach uruchamiających wentylator w momencie otwarcia klapki. Układ mikrowyłączników wymaga dodatkowej skrzynki sterującej. W przypadku rozległej instalacji z wieloma punktami odciągowymi zaleca się stosowanie falownika sterującego pracą wentylatora w zależności od ilości jednocześnie obsługiwanych stanowisk.
PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA
DO POBRANIA
 
© Małgorzata Staniszewska. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego