Urządzenia do napełniania i obsługi klimatyzacji - MS Wyposażenie warsztatów samochodowych i SKP

     szukaj     
Przejdź do treści

Menu główne:

Urządzenia do napełniania i obsługi klimatyzacji

Ubytki czynnika chłodniczego w instalacji klimatyzacyjnej każdego roku mogą sięgać kilkunastu procent. Wpływa to niekorzystnie na skuteczność klimatyzacji i komfort jazdy. Zaniedbania w przeglądach instalacji klimatyzacyjnych mogą prowadzić do uszkodzenia sprężarki układu, co wiąże się ze sporymi kosztami napraw. Świadomość cyklicznej regeneracji układów klimatyzacyjnych rośnie wśród użytkowników aut, a warsztaty samochodowe standardowo oferują tę usługę.
Napełnianie klimatyzacji w samochodach, a w zasadzie pełna obsługa układów klimatyzacji, podobnie jak innych układów w samochodzie, powinna być wykonywana okresowo. Powodów wpływających na skuteczność układu klimatyzacyjnego jest wiele, wymieńmy podstawowe:

  • czynnik chłodniczy stale przenika z układu klimatyzacji i ulatnia się do atmosfery
  • przewody oraz złącza w układzie klimatyzacji w wyniku długiej eksploatacji w naturalny sposób tracą szczelność
  • uszczelki ulegają starzeniu
  • skraplacz i przewody klimatyzacyjne są umieszczone w samochodzie w miejscach narażonych podczas zwykłej eksploatacji samochodu na uszkodzenia mechaniczne
  • elementy składowe układu klimatyzacji ulegają zużyciu
  • wilgoć dostająca się do wnętrza układu klimatyzacji zmniejsza jej wydajność oraz może spowodować awarię całego układu
Na rynku dostępnych jest wiele urządzeń do obsługi klimatyzacji samochodowych, różnią się one parametrami pracy, poziomem i zaawansowaniem technicznym oraz jakością wykonania. Oferujemy markowe urządzenia - wiodących producentów - do obsługi układów klimatyzacyjnych z zastosowaniem czynnika chłodniczego R134a oraz najnowocześniejszego R1234yf.


Urządzenia umożliwiają wykonanie szeregu procedur związanych ze skuteczną regeneracją układów klimatyzacyjnych, zarówno w trybie manualnym - z kontrolą przez operatora poszczególnych czynności, jak i w trybie automatycznym, w którym obsługa ogranicza się do wybrania z bazy danych modelu pojazdu i rozpoczęcia pracy: odzyskania czynnika chłodniczego, regeneracji czynnika poprzez bardzo wydajne pompy, odfiltrowania zużytego oleju, a następnie wytworzenia w układzie próżni, sprawdzenia szczelności instalacji, napełnienia olejem i czynnikiem chłodniczym, kończąc na kontroli ciśnień w całym układzie klimatyzacyjnym.
R134a / R1234yf
R134a (autobusy)
R134a
R134a
R1234yf
R134a
 
© Małgorzata Staniszewska. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego