Automatyczna przetaczarka tarcz hamulcowych MAD DA 2002 - MS Wyposażenie warsztatów samochodowych i SKP

     szukaj     
Przejdź do treści

Menu główne:

Automatyczna przetaczarka tarcz hamulcowych MAD DA 2002


Przetaczarka MAD DA 2002 do regeneracji tarcz hamulcowych samochodów osobowych i dostawczych pozwala uniknąć wymiany tarcz poprzez naprawę bezpośrednio na pojeździe bez konieczności ich demontażu.



Dzięki temu po wykonaniu operacji przetoczenia znika problem krzywych tarcz i tzw. efektu bicia tarcz lub drgania kierownicy podczas hamowania. Obudowa przetaczarki MAD DA2002 wykonana jest z aluminium, panele sterujące umieszczone zostały po obu stronach urządzenia, co ułatwia sterowanie bez względu na położenie urządzenia względem naprawianego pojazdu. Bezpieczeństwo operatora zapewnia niskonapięciowy 36V silnik.

MAD DA 2002 składa się z zespołu toczącego, zespołu napędowego i uchwytów pływających USM. Zespół napędowy obraca tarczą z dwiema prędkościami w dwóch kierunkach.
VIDEO
Toczenie tarczy odbywa się w trybie automatycznym z możliwością doboru dwóch prędkości posuwu. Zabiegi planowania, przesuwania suportem tokarki bez toczenia odbywa się za pomocą silników elektrycznych.

Tokarkę montuje się w miejsce zacisku hamulcowego. Tarcza hamulcowa obrabiana jest bezpośrednio na piaście koła, czyli w miejscu, gdzie pracuje w warunkach normalnych. Obie strony tarczy przetaczane są jednocześnie podczas każdego przejścia noży skrawających, co zapewnia doskonałą równoległość płaszczyzn oraz gładkość powierzchni tarcz. Zamontowanie tokarki do zwrotnicy koła poprzez specjalistyczne uchwyty USM zapewnia dokładność i sztywność połączenia oraz nie wymaga wykonywania dodatkowych pomiarów. Przeniesienie ruchu obrotowego na tarczę odbywa się za pomocą zbieraka przykręcanego do piasty. Nie wymagana jest precyzja montażu.

Tokarka oraz osprzęt przechowywane są w skrzynce umieszczonej na wózku napędowym.

    • naprawa tarcz bezpośrednio na samochodzie, bez konieczności ich wymiany i demontażu
    • całkowita eliminacja bicia osiowego, niejednorodnej grubości tarczy oraz nadmiernego hałasu podczas hamowania
    • zmniejszenie kosztów robocizny i materiałów
    • gwarancja idealnego dopasowania powierzchni styku tarczy i nakładki hamulcowej
    • maksymalna siła hamowania i bezpieczeństwo bezpośrednio po naprawie
    • przedłużenie okresu eksploatacji tarcz hamulcowych
    • możliwość doboru prędkości do typu samochodu
    • kompaktowe rozmiary tokarki
    • prosta, zautomatyzowana i bezpieczna obsługa
    • ułatwiony montaż tokarki dzięki uchwytom pływającym USM
    • wyprodukowany zgodnie z normami jakości ISO 9001
DANE TECHNICZNE
modelMAD DA 2002
tolerancja grubości:
0,002 - 0,005 mm
bicie osiowe:
< 0,005 mm
chropowatość powierzchni:
Ra 6-7 (1,0-2,0µm)
maksymalna grubość warstwy skrawanej:
0,2 mm
maksymalna grubość tarczy hamulcowej:
41 mm
wysokość pracy (min/max):
1020 / 1370 mm
szybkość ruchu posuwowego:
6; 12; 50,475 mm/min
prędkość obrotowa tarczy:
80 lub 160 obr/min
zasilanie/moc:
230 V / 50 Hz / 0,37 kW
DO POBRANIA
 
© Małgorzata Staniszewska. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego