Toczenie tarczy odbywa się w trybie automatycznym z możliwością doboru dwóch prędkości posuwu. Zabiegi planowania, przesuwania suportem tokarki bez toczenia odbywa się za pomocą silników elektrycznych.
Tokarkę montuje się w miejsce zacisku hamulcowego. Tarcza hamulcowa obrabiana jest bezpośrednio na piaście koła, czyli w miejscu, gdzie pracuje w warunkach normalnych. Obie strony tarczy przetaczane są jednocześnie podczas każdego przejścia noży skrawających, co zapewnia doskonałą równoległość płaszczyzn oraz gładkość powierzchni tarcz. Zamontowanie tokarki do zwrotnicy koła poprzez specjalistyczne uchwyty USM zapewnia dokładność i sztywność połączenia oraz nie wymaga wykonywania dodatkowych pomiarów. Przeniesienie ruchu obrotowego na tarczę odbywa się za pomocą zbieraka przykręcanego do piasty. Nie wymagana jest precyzja montażu.
Tokarka oraz osprzęt przechowywane są w skrzynce umieszczonej na wózku napędowym.
- naprawa tarcz bezpośrednio na samochodzie, bez konieczności ich wymiany i demontażu
- całkowita eliminacja bicia osiowego, niejednorodnej grubości tarczy oraz nadmiernego hałasu podczas hamowania
- zmniejszenie kosztów robocizny i materiałów
- gwarancja idealnego dopasowania powierzchni styku tarczy i nakładki hamulcowej
- maksymalna siła hamowania i bezpieczeństwo bezpośrednio po naprawie
- przedłużenie okresu eksploatacji tarcz hamulcowych
- możliwość doboru prędkości do typu samochodu
- kompaktowe rozmiary tokarki
- prosta, zautomatyzowana i bezpieczna obsługa
- ułatwiony montaż tokarki dzięki uchwytom pływającym USM
- wyprodukowany zgodnie z normami jakości ISO 9001