Szynowe systemy wyciągów spalin samochodowych ALU - MS Wyposażenie warsztatów samochodowych i SKP

     szukaj     
Przejdź do treści

Menu główne:

Szynowe systemy wyciągów spalin samochodowych ALU

Szynowy system wyciągu spalin samochodowych ALU zaprojektowany został do pracy w warunkach występujących w serwisach samochodowych. Modułowa konstrukcja elementów pozwala na dowolną konfigurację dostosowaną do specyfiki warsztatu i profilu obsługiwanych pojazdów.



Urządzenie wykonane jest z materiałów odpornych na zanieczyszczenia smoliste, zapylenie, szok termiczny, wstrząsy oraz kwasy wytrącające się ze spalin w wyniku kondensacji pary wodnej. Odporność temperaturowa wszystkich elementów systemu standardowo wynosi ok. +150°C, istnieje jednak możliwość modyfikacji i zwiększenia parametrów odporności temperaturowej, w zależności od potrzeb projektu.

Warunki pracy szynowego wyciągu spalin ALU:

  • temperatura otoczenia od -10°C do +40°C przy zastosowaniu węży gumowych i tkaninowych
  • temperatura otoczenia od 0°C do +40°C przy zastosowaniu węży termoplastycznych
  • wilgotność względna do 90 %
  • ciśnienie atmosferyczne 1013 hPa ±60 hPa
Samouszczelniająca szyna wyciągowa ALU z gumowym kołnierzem przewidziana jest do stosowania zarówno na stanowiskach przejazdowych jak i stacjonarnych. Szyny zostały zaprojektowane do obsługi samochodów osobowych, ciężarowych, pojazdów specjalnych, czołgów, lokomotyw spalinowych, a także do pracy na hamowniach podwoziowych. Szyna może zostać zamontowana zarówno wzdłuż stanowisk (wzdłuż kanału przeglądowego, torowiska itp.), jak również za rzędem ustawionych obok siebie pojazdów (jako szyna poprzeczna). Szyna spełnia podwójną rolę jako tor jezdny dla wózka z wężem i ssawką oraz jako kanał wentylacyjny odprowadzający spaliny.

Szyna ALU-150 została tak skonstruowana, aby kanał wentylacyjny oraz tor jezdny wózka były odseparowane. Dzięki temu zanieczyszczone spaliny samochodowe nie wpływają niekorzystnie na układ jezdny wózka. Wyeliminowano tym samym konieczność systematycznego czyszczenia szyny oraz częstych wymian kółek w wózku jezdnym. Specjalny kształt profila pozwala na rozmieszczenie zawiesi mocujących nawet co 6 m.
Profil szynowy ALU produkowany jest w kilku odmianach, co pozwala dobrać odpowiedni profil do wymaganej wydajności. ALU 150 przeznaczony jest dla typowych pojazdów osobowych i ciężarowych, posiada przekrój 300 mm, co odpowiada rurze o średnicy 190 mm. Profile ALU 250 i 350 posiadają większy przekrój dzięki czemu mogą obsługiwać ciężkie pojazdy budowlane i maszyny przemysłowe. Szyny ALU 250 i 350 współpracują z wózkami typu MAXI o dużej przepustowości.

Schemat instalacji

  1. Profil szyny podwieszony wzdłuż obsługiwanego stanowiska
  2. Wózek odciągowy poruszający się za pojazdem
  3. Wąż odciągowy
  4. Ssawka odciągowa
  5. Podłączenie szyny do instalacji rurowej
  6. Wentylator wyciągowy
  7. Wylot instalacji rurowej
DO POBRANIA
 
© Małgorzata Staniszewska. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego