Wyciągi spalin samochodowych: proste - pojedyńcze i podwójne - MS Wyposażenie warsztatów samochodowych i SKP

     szukaj     
Przejdź do treści

Menu główne:

Wyciągi spalin samochodowych: proste - pojedyńcze i podwójne

Pojedyńcze i podwójne wyciągi spalin samochodowych to jedno z najprostszych rozwiązań wentylacyjnych. Urządzenia zostały zaprojektowane z myślą o warsztatach i serwisach samochodowych, Stacjach Kontroli Pojazdów oraz stanowiskach testowych pojazdów silnikowych.



Pojedyńcze wyciągi spalin tej serii składają się z węża odciągowego, ssawki odciągowej i wentylatora na wsporniku ściennym. Wąż odciągowy podwieszany jest za pomocą linki lub balansera sprężynowego. Istnieje możliwość dopasowania zestawów do konkretnej aplikacji wymagającej zastosowania węża odciągowego o innej średnicy, długości czy wytrzymałości temperaturowej, dobrania nietypowej ssawki odciągowej lub wentylatora o większej mocy. Odciąg pojedynczy może być podłączony do indywidualnego wentylatora lub centralnej instalacji odciągowej.

Podwójny odciąg spalin to rozbudowana wersja odciągu pojedynczego. Umożliwia obsługę dwóch stanowisk serwisowych jednocześnie lub odciąganie spalin z pojazdów o podwójnych układach wydechowych. W wersji standardowej wyposażony jest w dwa odcinki węża o średnicy 4" i długości 5 m, dwie aluminiowe ssawki odciągowe i wentylator o mocy 0,75 kW. Istnieje możliwość skompletowania dowolnego zestawu.
Pojedynczy wyciąg spalin to ekonomiczne rozwiązanie usuwania spalin z hal i garaży serwisów samochodowych. Stosowany jest na stanowiskach naprawczych pojazdów nie będących w ruchu. Składa się z wentylatora, węża odciągowego oraz ssawki odciągowej. Dostępne wersje różnią się średnicą i typem węża odciągowego, odpornością temperaturową oraz rodzajem zastosowanej ssawki. Wąż odciągowy może być podwieszany za pomocą linki lub odkładany na półkę przykręconą do ściany. Zapobiega to zaleganiu węża na podłodze i wydłuża żywotność węża oraz ssawki odciągowej. Urządzenie jest proste w montażu i łatwe w obsłudze. Jego prosta konstrukcja gwarantuje długą i bezawaryjną pracę.
Pojedyńczy wyciąg spalin można opcjonalnie wyposażyć w balanser sprężynowy. Balanser samoczynnie podciąga wąż do góry, gdy odciąg jest nieużywany. Gdy ssawka jest założona na rurze wydechowej, balanser podtrzymuje wąż ponad podłogą. Zmniejsza to niebezpieczeństwo zniszczenia węża lub ssawki przez najechanie lub nadepnięcie.
Pojedynczy wyciąg spalin z balanserem stosowany jest na stanowiskach stacjonarnych warsztatów i serwisów samochodowych oraz na Stacjach Kontroli Pojazdów. Dostępny jest z wężami o średnicach od 100 do 150 mm. Wyciąg może być podłączony bezpośrednio do wentylatora lub instalacji rurowej.
Podwójny wyciąg spalin poprzez zastosowanie dwóch węży pozwala na obsługę dwóch pojazdów jednocześnie lub jednego z podwójnym układem wydechowym. Dostępne są wersje z wężem o średnicy 3" (75 mm) oraz z wężem o średnicy 4" (100 mm). Kompletny zestaw zawiera dwa węże ze ssawką oraz wentylator.
Urządzenie może być mocowane do ściany lub powieszone na słupie. Mocowanie do sufitu za pośrednictwem dodatkowego wspornika. Urządzenie może być stosowane zarówno w warsztatach samochodowych jak i stacjach kontroli pojazdów.
DO POBRANIA
 
© Małgorzata Staniszewska. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego